Martin Keegstra Directeur van ROMEO Financiële Diensten

Martin Keegstra ROMEO

Na een carrière in de financiële dienstverlening van zo’n 20 jaar, stopte Martin Keegstra in 2014 bij het raad van bestuur van CMIS Group. “Het was tijd voor een nieuwe uitdaging!” Samen met Edsel de Graaf begon Martin die nieuwe uitdaging vorm te geven. Binnen een jaar hadden zij ROMEO Financiële Diensten opgezet. Met passie en overtuiging verandert Martin Keegstra samen met zijn compagnon stapje voor stapje de adviesmarkt.

Martin Keegstra zag wat er mis was met de financiële markt

Hij heeft bij verschillende financiële organisaties gewerkt en hij is al ruim 25 jaar ondernemer in de financiële branche. Martin: “Na al die jaren in de financiële dienstverlening, zag ik ook wat er mis mee was. Zo heb ik vijf jaar in Engeland gewerkt en daar zag je dat mensen het advies voor hun pensioen niet meer konden betalen. Met als gevolg dat zo’n 35% van de mensen geen pensioenvoorziening had. Dat vind ik niet kunnen! Voor hypotheekadvies is dat niet veel anders. De provisie is inmiddels afgeschaft, maar veel partijen vragen nog steeds schandalig hoge prijzen. Hierdoor kiezen mensen ervoor om het online te doen en daar maken ze niet altijd de beste keuzes. Ik wil dat het voor iedereen betaalbaar blijft om hypotheekadvies te krijgen, zodat iedereen ook echt de best passende hypotheek afsluit en niet later in de problemen komt.”

De markt van het financieel advies veranderen

Waarom is hypotheekadvies nu zo duur? “Oude gewoontes van grote organisaties die veel geld willen verdienen en de rekening bij de consument neerleggen,” zegt Martin Keegstra. “Ik geloof dat je ook voor rond de €1000 prima hypotheekadvies geven. En dat doen we bij Finzie! Daarnaast roep ik al jaren dat we een kast vol met leads hebben. Iedereen wil leads, maar ze vergeten de bestaande klanten. Ik wil goed voor de bestaande klanten zorgen. Ik wil een goede relatie met die klant. Dat wil de klant ook. Dat zorgt voor een constante stroom aan business en daardoor hoef je niet elke dag op zoek te gaan naar nieuwe klanten, want die heb je al. Dit willen veel mensen, maar niemand faciliteert dit nog. Ik geloof dat hier echt behoefte aan is en niet aan het transactiegerichte bedrijfsmodel wat veel andere bedrijven hanteren. Ik wil gewoon bewijzen dat ik daar gelijk in heb.” Met dat doel voor ogen richt Martin Keegstra de dienstverlening in van de dochterbedrijven van ROMEO.

ROMEO Financiële Diensten en de dochterondernemingen

Martin heeft samen met Edsel drie dochterondernemingen bij ROMEO: HUISMERK, MO.servicing en Finzie. De HUISMERK-formule ondersteunt financieel adviseurs bij hun dagelijkse werkzaamheden. Hierdoor kunnen zij zich meer bezighouden met het adviseren van klanten en hoeven ze zich niet druk te maken over de afwikkeling van het hypotheekdossier. Martin heeft dit mogelijk gemaakt door middel van duidelijke processen, moderne technieken en met de resultaatgerichte medewerkers. MO.servicing verleent midoffice diensten voor en namens de hypotheekaanbieders. Finzie is een franchiseformule waar consumenten tegen een zeer scherp tarief kunnen profiteren van full service (hypotheek)advies. “Met Finzie willen een langdurige en financieel brede relatie aangaan met de klant,” vertelt Martin Keegstra. “Maandelijks ontvangen onze klanten op innovatieve en pro-actieve wijze advies over mogelijke kostenbesparingen. Ze worden geattendeerd op aandachtspunten of worden benaderd over te nemen financiële beslissingen ten gevolge van een wijziging in de persoonlijke situatie. Met als doel dat zij zich geen zorgen hoeven te maken over hun geldzaken en hun financiële huishouding blijvend wordt geoptimaliseerd.”